Costa Marseilles-től Barcelonáig
A taxi közvetlenül a becsekkolós részhez vitt minket. A nagy bőröndökkel ez nem volt nagy baj, ráadásul a hatalmas kikötőben a hajót sem kellett keresgetni.
A boarding pass-t kérték el, a bőröndre raktak egy cimkét ami tartalmazta a szobaszámunkat, és a nagy bőröndöt odavitték az ajtónk elé. Útlevélellenőrzés, vizsgálat, és átvehettük a kis plasztik kártyánkat. A hajóhoz már csak a kis csomaggal mentünk. Ott még egy ellenőrzés, és arcról fotó készítés következett. Ez később jó volt, mert ki-beszállásoknál csak lecsippantották a kódot a kártyánkról, és a mobil eszközükön megjelent az arcképünk, és már mehettünk is vissza a hajóba. Ezt később a bárban a vásárlásoknál is használták, láttam olyat hogy valaki kikérte a whiskey-t, majd odaadta a kártyát és nem az ő arcképe jött fel. Nem kapta meg az italát. Egyébként ez jó, ha elhagynám a kártyám, akkor sem tudnának így visszaélni vele. Nyilván az előbbi esetnél valószínű azt csinálták, hogy vettek egy szobára drágább italkártyát, a másikra pedig vizes vagy üdítős csomagot, és azzal próbáltak trükközni, hogy mégis isznak a drágább italokból… nem jött be.
Mivel hamarabb érkeztünk mint 15 óra, amiről kaptunk értesítést, és a Costa appban is volt erről leírás, így rögtön egy kávézóba mentünk a 6. emeleten. Ablak mellé leültünk, és néztük a tenger, meg csodálkoztunk, mekkora a hajó.
Később persze kiderült, még sokkal nagyobb. Ja kaptunk egy pici térrképet, ami mindig a zsebembe volt, így elvileg meg kellett volna könnyen találnunk az éttermeket, árokat és szórakoztató központokat stb. Ok, de a belső térben, amikor kiszálltam a liftből, honnan kellene tudom, merre van az előre vagy a hátra? Erre két napig nem jöttünk rá. Miután kiderült, hogy az ajtón lévő két négyzet és háromszög jelzi a hajótestet és hogy merre is van az orra, valamint hogy a 3 liftcsoport közül épp melyik részen vagyunk, kicsit könnyebb lett a helyzet. De csak picit… 😊
Amikor már azt hittem az első napokban, hogy sikerült memorizálni, hogy ha kimegyünk a liftből, akkro a szobánkig a legrövidebb út a jobbra-jobbra majd balra és a szobaszámkeresés, akkor derült ki, hogy ahol ezt kitaláltam, az a hajó elejében lévő liftcsoportra vonatkozott, ami nyilván a közepén és a végén nem működött… szóval a tájékozódás kaladjait lehet kimaxoltam. Ha időre kellett odaérni, pl. egy előadásra, akkor a Costa személyzetét megkérdeztem, merre van pl. a Colosseum, vagy xy étterem, és legalább az előre hátra meglett belőle.
Nos, a cappucino elfogyasztása után és némi nézelődés után elindultunk a 10. emeletre megkeresni a szobánkat. Ja hogy van páros és paratlan fele, meg belső kabinos rész és balkonos… még jó hogy a szobaszámok ki vannak írva. Ja a folyosó hihetetlen hosszú, még Las Vegasban sem voltak ilyen hosszúak emlékeim szerint.
És akkor mekkora is tényleg egy ilyen hajó? Costa Smeralda. Egy Excellence osztályú tengerjáró hajó. 2015-ben rendelték a hajógyárból, és 2019-től működik. 337 méter hosszú. Na ezért kellett rengeteget gyalogolni benne. Volt azért konditerem is, ott még ráedzettem később. 185.000 GT a súlya. Na és mitől marad fent a víz tetején ekkora nagy hajó? Aki kimaradt általános iskolából a fizika óra ezen részéről, annak leírom. 11.8 m a merülése. Tehát 337 méter hosszan, 11 méter mélyen amennyi vizet kiszorít, annyi felhajtóerő jut a hajóra, ami ugye tudjuk nem tömör, hanem üreges. Tehát az a víz, amit kiszorít, nehezebb, mint a teljes 18 emeletes hajó. Így már világosabb mit is jelent a: Minden vízbe mártott test, súlyából annyit veszt, amennyi az általa kiszorított víz súlya.
Ja és 4 db Catepillar motor hajtja, 57.000 kW-al és 21,5 csomós sebességgel tud menni. Az 24,7 Mph.
5224 utas és 1646 személyzet fér el rajta. Eredetileg Genovából indult, Marseilles-Barcelona-Cadiz és Tenerife volt az útvonal. Kiderült, hogy továbbmegy Namíbia, Dél-Afrika, Mauritius, Oman útvonalon, és december 23-án Dubaiból tudnak hazarepülni az utasok, hacsak nem mennek tovább még valamerre a nqgyvilágban. Ahol ki akarnak szállni, vízum és védőoltások is kellenek.
Már csak azt nem értem, a felhő miért marad az égen…
A szobánk egy erkélyes, plusz kanapés, íróasztalos, tv-s és pakolószekrényes volt. Meg tudtunk nézni zárt kabinos ablak nélkülit is, hát tudom mit nem szeretnék.
Elpakoltunk, zuhanyoztam stb. és amikor mentem az erkélyre, akkor láttam, hogy nincs már ott a Costa Diadema hajó. Pedig még le szerettem volna fotózni, meg megnézni hogy indul el. És amikor az erkélyre léptem derült ki, hogy nem ők indultak el, hanem mi. Szóval akkora a hajó és olyan finoman indult el, hogy nem is éreztem.
El kellett még mennünk időre a mentőmellényekkel egy gyülekező pontra. Tuti még egyszer nem találnék oda, hogy ennek mi értelme volt… Rengeteg embert kérdeztem meg, mire odataláltam. Vészhelyzetnél tuti nem mondana senki semmit, hanem szaladgáló tömeg lenne.
És akkor este a vacsora. Előre kértem, hogy két személyes asztalt preferálnék. Erre odaültettek minket egy 10 személyes asztalhoz. Gondoltam mindegy, ez van. Közben annál az asztalnál meg a mellette lévőnél kiderült egy társaság, és ők együtt szeretnének ülni. Persze mi mondtuk, hogy nekünk ok bármilyen asztal, nem gond, senkit nem ismerünk. Végül kaptunk egy kétszemélyest, és a számítógépben is átírták fixre. Szerencsénk volt, mert a magyar csapat gondolom a durvább italcsomagot választotta, és már nem volt szomjas. Igazi paraszt módjára üvöltötték be a termet. Eddig azt hittem az oroszok és a németek vezetnek, de azt hiszem minden nemzetnek megvannak az igazi tulok személyei. És a pénzzel ugye nem jár együtt az illemtudás…
Vacsoránál vagy a szobánkban hagyott kis újságból tájékozódhattunk, vagy a QR kódot lescannelve a Costa Appban láthattuk, hogy fogásonként mikből lehet választani. 4-5 fogás, fogásonként 3 választási lehetőség volt. Plusz, ha a főfogás nem volt elég, még vagy 6-8 féle jolly joker volt. És persze a kártyánkra hozták az üdítőt, amit választottunk. Ha egy fogást kihagynánk, akkor még bőven jól lehet lakni belőle. Pincérünk egy Indonéz pasi volt. Sokan vannak kint már a hajókon, ők az olcsó munkaerő. A kártyánk alapján is lehetett italt kérni, kértem Coca Colát. És itt jött az első csalódás, a Pepsivel szerződtek… JAJJJ. TUDJA VALAKI HOGY AZ MSC-n vagy Norway-en Coca van? Ha igan legközelebb róluk fogok írni, tuti.
Este még igyekeztünk felfedezni az 5-6-7-8. szintet, ez az entertainment szekció, meg felmentünk a hajó legtetejére is. A csúszdák már a hűvösebb idő miatt nem működtek. Pool volt, de annak a tetejét becsukták. Ja a medencézéshez adtak törülközőt, nem keleltt volna vinni. Annyit írtak, hogy a végén a szobánkban kell maradjon, mert kiszámlázzák.
És még valami, a fehér Costás kártyánkat egy terminálon a 6. emeleten össze kellett tanítani a bankkártyával, mert csak a Costa kártyával lehetet fizetni. Tuti profilozzák és a big datájuk-ba gyűjtik a vásárlási szokásokat. Nem lepődnék meg, ha a következő úton
Este alvás, és reggelre Barcelonába értünk.